Stallbacken

Bergsåker

4:a

Kategori: Allmänt

Hallå hallå!
Jag är den fjärde personen som kommer att skriva här och känner att det är på tiden att jag också presenterar mig.
Michelle Larsson heter jag och är 20 år. Mina dagar är fyllda av hästar från morgon till kväll. Jag har två travhästar (ett tvåårigt kallblod och ett varmblod på 9år), jag extrajobbar hos en travtränare samt på Bergsåkers travskola, hjälper till att ridträna andras hästar och går för tillfället en ettårig hovslagarutbildning på Nordvik. Jag rider monté där jag är inne på mitt andra tävlingsår och har iår även tagit körlicens.
Hästar är- och har alltid varit mitt liv. Jag fick min första ponny (som jag inte ens kommer ihåg) när jag var nått år gammal, började sedan på ridskola, blev medryttare på en shettis som det även blev nån körtur med ibland, lånade en d-ponny på foder som jag tränade och tävlade hoppning med. Zacc, som han hette, hade jag i 2 och 1/2 år fram till det år då jag fyllde 19 och åldern då satte stopp för hopptävlandet. Tävlingsmänniska som jag är bestämde jag mig istället för att ta montélicens, travintresset hade jag sen några år tillbaka och extrajobbade redan på travskolan och fick därigenom chansen att genomföra utbildningsloppen tillsammans med gentlemannen Earl Tilly. 
Sammanlagt har jag nu hunnit med strax över sextio lopp och jag har fullständigt fastnat för travsporten och älskar att rida monté. Det finns inget bättre! 😄
 
 
 
 
 
/Michelle

Kommentarer


Kommentera inlägget här: