Stallbacken

Bergsåker

Nytt år!

Kategori: Allmänt

Nu var det ett tag sedan vi skrev någonting här, va? Skärpning på oss!
 
Men nu är det ju nytt år i alla fall, och vet ni vad som kommer med det? Massa ny möjligheter! Jag gillar att plannera och ha mål, så därför har jag lagt upp en plan för mig själv och varje häst under det här kommande året. Någonting jag ska börja med är att tagga ner och inte ta på mig så mycket saker att göra, för om jag skulle fortsätta i det tempo jag gör idag kommer jag behöva försöka komma på en uppfinning så att varje dygn har 48 timmar istället för 24! Och i och med att jag drar ner på tempot kommer jag hinna ta hand om min egen kropp lite bättre, med regelbundna mattider och med bättre mat än en macka eller en bulle kommer säkerligen min magkatarr och huvudvärk försvinna.
 
Nu till hästarna!
 
Denia vill jag under det här året hitta en stadig och bra form på. Jag vill få bort hennes stelhet och få henne att coola ner lite. Hon älskar att springa, vilket absolut inte är någonting jag klagar på, men hon måste lära sig att tagga ner lite för sitt eget bästa så kommer hon att orka med sig mycket bättre. Målet är att både starta henne i sulky- och montélopp i år, om hennes fysik kommer till sin rätta.
 
Luvan vill jag bara ska bli frisk. Veterinärbesök med henne denna månad och är veterinären positiv till läkningen kommer hon att få hela det här året på sig att läka 
 
Chipchop vill jag lära känna bättre. Han är väldigt egensinnig men riktigt rolig och go när han tar en till sig. Honom vill jag bygga upp självförtroendet på. Han spelar tuff för att hävda sig själv men egentligen så har han inte så mycket självkänsla, så den får vi jobba på. Honom vill jag också ska gå både sulky- och montélopp.
 
Och så till sist har vi Sannie, min hopphäst. Hon är fortfarande grön på tävlingsbanorna och har inte heller det bästa självförtroendet så det är bara att fortsätta jobba på hennes trygghet och hennes rutin. 
 
Gott nytt år på er alla!
 
Snart bröjar travskolan igen så då får jag äntligen komma in i jobbrutinerna igen efter ett juluppehåll!
 
 Sannie säger Hej till kameran ;)
 
/Amanda

Kommentarer


Kommentera inlägget här: